internal branding

Zo werk je met internal branding aan een sterk merk

1024 536 De Kleuver bedrijfscommunicatie

In de meeste organisaties heeft bijna iedereen een extra baan waar niet voor wordt betaald: het verbergen van zwakke eigenschappen, het spelen van politieke spelletjes en altijd zo goed mogelijk voor de dag komen. Een grotere verspilling van menselijk kapitaal is er niet. De kosten zijn enorm: noch de mensen noch de organisatie zijn in staat hun potentieel volledig waar te maken.

Stel dat organisaties al het mogelijke zouden doen om een cultuur te creëren waarin mensen het beste uit zichzelf kunnen halen? En dus mensen én organisatie kunnen groeien? De beste manier om de kracht van een organisatie aan te boren is immers het realiseren van het volledige potentieel van je medewerkers. Het goede nieuws? Zulke organisaties bestaan! Dit soort organisaties werken bewust aan het creëren van een gedeelde cultuur waarin de ontwikkeling van mensen in het dagelijks werk is verweven.

Werken aan je cultuur is vandaag de dag dé manier om aan je merk te werken. Waar branding in het verleden draaide om de buitenkant van je organisatie, gaat het vandaag over het versterken van wat je van binnen zo bijzonder maakt. Hoe pakken onderscheidende organisaties dit aan? Eigenlijk heel simpel: met internal branding!

Internal branding is het beste uit je mensen halen om je merkbelofte buiten te kunnen waarmaken. Met internal branding komen je mensen én je organisatie tot bloei! In een wereld die sneller dan ooit verandert, en waarin millennials om banen vragen waarin ze zich écht kunnen ontwikkelen, kan je het je niet langer veroorloven om niet aan internal branding te doen.