Van der Valk

Een nieuw zorgconcept; hoe zetten wij dit in de markt?

Van der Valk Vitaal

Minister Edith Schippers sprak in de media over de overgang van ziekenhuiszorg naar thuis. Er ontbrak een schakel, was de conclusie. Hierdoor ontstond een nieuwe vraag en actualiteit. Van der Valk Tiel ontwikkelde het antwoord en sprong hierop in met het zorgconcept ‘Van der Valk Vitaal’.

In 2016 opende het vitaliteitshotel ‘Van der Valk Vitaal’ haar deuren. Maar voordat het vitaliteitshotel haar deuren kon openen, moest het merk naamsbekendheid krijgen en geladen worden. Met deze vraag kwamen zij bij De Kleuver bedrijfscommunicatie. Middels de Strategiecheck heeft de directie van Van der Valk Tiel inzichten gekregen. We ontwikkelden de strategie, positionering, creatief concept, merk en merklading. Dit alles is uitgewerkt in een flowchart, wat door de medewerkers in hun dagelijks werk uitgedragen kan worden. Van der Valk Vitaal wordt nu doormiddel van de flowchart gekoppeld aan de marketingcampagnepijlers ‘gezond worden’, ‘gezond blijven’ en ‘gezond zijn’, succesvol in de markt gezet.

Dit zal u ook interesseren