Hoe zorgt u ervoor dat u uw doelgroep boeit?

Content marketing

Interessante en deelbare content

Bel 0318 555 075 of mail:

Klaar voor de toekomst van contentmarketing?

Natuurlijk: het vergt een portie lef om af te wijken van de traditionele marketing methoden die – bovendien – al die tijd hebben gewerkt. Bewust uw doelgroep niet op een directe manier vertellen over uw merk, product of dienst vereist dan ook een open ondernemers mind die klaar is voor de toekomst. Want in de huidige tijd waar het steeds meer gaat om waardevolle en ‘sharable’ content die inspeelt op een bepaalde specifieke doelgroep, is content marketing dé manier om prospects aan te trekken en om te zetten naar (terugkerende) klanten. Onderzoek toont dan ook aan dat contentmarketing leidt tot een drastische verhoging van de waarde van zowel uw organisatie als product!

Hoe goed kent u uw doelgroep?

Om uw doelgroep écht te raken, te boeien en te binden, moet u hen beter leren kennen. Wie zijn zij nou echt, waar liggen hun interesses? Welke reis legt uw doelgroep af (customer journey), op welke punten maakt u contact (touch points), en hoe speelt u in op de klant zijn behoeftes?

Hoe wordt u een autoriteit?

Een heldere contentmarketing strategie is de basis. Hoe wilt u zich positioneren; wat maakt u onderscheidend? Heeft u onderscheidende kennis (thought leadership) die u kunt vertalen naar deelbare en relevante content? Of is er een manier waarop u met al uw creatieve ideeën een ‘inspirator’ kunt worden?

Hoe zet u prospects om in klanten?

Contentmarketing verovert eerst het hart van de klant. En niet (zoals dat bij klassieke marketing wel het geval is) gelijk de portemonnee. Hoe zorgt u er vervolgens voor dat u alleen de interessante en relevante prospects uit alle leads filtert en hen omzet naar betalende klanten?

content-marketing

Creëer.

Lees ook alles over: Concept & design, Copywriting

Doe de contentmarketing Strategiecheck!

Verhoog de waarde van uw organisatie of product met een onderscheidende contentmarketing strategie. Wij helpen u graag op weg om contentmarketing in te zetten voor uw doelgroep (buyer persona’s of target audiences) op een manier die past bij de identiteit van uw organisatie. Denk aan e-mailmarketing, social mediamarketing, gerichte SEO-geoptimaliseerde webteksten of video-marketing. Vraag daarom direct de gratis contentmarketing Strategiecheck aan!