Hoe zorgt u ervoor dat u uw doelgroep boeit?

Content marketing

Interessante en deelbare content

    Bel 0318 555 075 of mail:

    Klaar voor de toekomst van contentmarketing?

    Natuurlijk: het vergt een portie lef om af te wijken van de traditionele marketingmethoden die – bovendien – al die tijd hebben gewerkt. Bewust je doelgroep niet op een directe manier vertellen over je merk, product of dienst, vereist dan ook een open ondernemers mind die klaar is voor de toekomst. Want in de huidige tijd waar het steeds meer gaat om waardevolle en ‘sharable’ content die inspeelt op een bepaalde specifieke doelgroep, is content marketing dé manier om prospects aan te trekken en om te zetten naar (terugkerende) klanten. Onderzoek toont dan ook aan dat contentmarketing leidt tot een drastische verhoging van de waarde van zowel je organisatie als product!

    Hoe goed kent u uw doelgroep?

    Om je doelgroep écht te raken, te boeien en te binden, moet je hen eerst beter leren kennen. Wie zijn zij nou echt, waar liggen hun interesses? Welke reis legt jouw doelgroep af (customer journey), op welke punten maak je contact (touch points), en hoe speel je in op zijn behoeftes?

    Hoe wordt u een autoriteit?

    Een heldere contentmarketing-strategie is de basis. Hoe wil je je positioneren; wat maakt je onderscheidend? Heb je onderscheidende kennis (thought leadership) die je kunt vertalen naar deelbare en relevante content? Of is er een manier waarop je met al jouw creatieve ideeën een ‘inspirator’ kunt worden?

    Hoe zet u prospects om in klanten?

    Contentmarketing verovert eerst het hart van de klant. En niet, zoals dat bij klassieke marketing wel het geval is, gelijk de portemonnee. Hoe zorg je er vervolgens voor dat je alleen de interessante en relevante prospects uit alle leads filtert en hen omzet naar betalende klanten?

    content-marketing

    Creëer.

    Lees ook alles over: Concept & design, Copywriting

    Doe de contentmarketing Strategiecheck!

    Verhoog de waarde van je organisatie of product met een onderscheidende contentmarketing-strategie. Wij helpen je graag op weg om contentmarketing in te zetten voor jouw doelgroep (buyer persona’s of target audiences) op een manier die past bij de identiteit van jouw organisatie. Denk aan e-mailmarketing, social mediamarketing, gerichte SEO-geoptimaliseerde webteksten of video-marketing. Vraag daarom direct de gratis contentmarketing Strategiecheck aan!